نمایش خبر

مرکز نوآوری دانشگاه کردستان / اخبار / نمایش خبر
مدیر مرکز نوآوری دانشگاه کردستان: در رشته مهندسی کامپیوتر، مشکل اشتغال نداریم، بلکه مشکل مهارت داریم
چهارشنبه، 15 خرداد 1398
مدیر مرکز نوآوری دانشگاه کردستان: در رشته مهندسی کامپیوتر، مشکل اشتغال نداریم، بلکه مشکل مهارت داریم
شرایطی برای کلیه‌ی دانشجویان دانشکده مهندسی فراهم است تا در صورت تسلط بر فناوری‌های مرتبط با رشته تحصیلی خود، احتمال ایجاد کسب و کارهای مستقل و نوآورانه را بیشتر سازند.
صادق سلیمانی در جلسه تشریح امکانات جدید دانشگاه در ایجاد و تقویت کسب و کارهای نوپا در تالار دکتر شیبانی دانشکده مهندسی، به معرفی خدمات مرکز نوآوری و حمایت‌های آن از دانشجویان و اساتید پرداخت. 
مدیر مرکز نوآوری دانشگاه کردستان با برشمردن روش‌های مختلف اشتغال، رویکردهای شتاب‌دهی کسب و کار که اکنون در جهان رایج شده است و منجر به شکل‌گیری شرکت‌های استارت‌آپی با حمایت سرمایه‌گذاران خطر پذیر می‌شود را از رئوس فعالیت‌های مرکز نوآوری برشمرد. 
سلیمانی در ادامه بر اهمیت همکاری مثلث مرکز نوآوری، مرکز کارآفرینی و ارتباط با صنعت و مرکز رشد دانشگاه در طراوت بخشی به اکوسیستم خلاقیت و کارآ‏فرینی، به ویژه در بین دانشجویان اشاره کرد.
وی همچنین با بهتر توصیف نمودن اشتغال در رشته‌های مهندسی نسبت به سایر دانشکده‌های دانشگاه، به دلیل ماهیت صنعتی چنین رشته‌هایی و نیاز جامعه، اظهار کرد که در برخی رشته‌های مهندسی مانند رشته کامپیوتر، مشکل اشتغال نداریم، بلکه مشکل مهارت داریم و حتی در استان کردستان نیز در صورت وجود فارغ‌التحصیل و نیروی توانمند در زمینه مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات، فارغ از دانشگاه محل تحصیل، جذب آن به سرعت انجام می‌شود. همچنین شرایطی برای کلیه‌ی دانشجویان دانشکده مهندسی فراهم است تا در صورت تسلط بر فناوری‌های مرتبط با رشته تحصیلی خود، احتمال ایجاد کسب و کارهای مستقل و نوآورانه را بیشتر سازند.
در پایان به پرسش‌های حاضرین در زمینه‌ چگونگی پیشنهاد دادن کارگاه‌های مستقیما مرتبط با اشتغال، برای برگزاری در مرکز نوآوری و نیز چگونگی بهره‌برداری از فضای مجازی و فناوری اطلاعات برای ایجاد کسب و کارهای خویش فرما و درآمدزایی در دوران دانشجویی نیز پاسخ داده شد.