نمایش خبر

مرکز نوآوری دانشگاه کردستان / اخبار / نمایش خبر
برگزاری نشست تخصصی شناخت و معرفی مرکز نوآوری در دانشکده علوم انسانی و اجتماعی
چهارشنبه، 8 خرداد 1398
برگزاری نشست تخصصی شناخت و معرفی مرکز نوآوری در دانشکده علوم انسانی و اجتماعی
دانشگاه کردستان از مرحله برگزاری استارت‌آپ‌ ویکند آموزشی-ترویجی گذر کرده است
در جلسه معارفه مرکز نوآوری دانشگاه کردستان در دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، پس از معرفی مرکز نوآوری و خدمات قابل عرضه برای آن دانشکده، صادق سلیمانی، مدیر مرکز، به رفع ابهام و پاسخگویی به پرسش‌های حاضرین پرداخت که از مهمترین نکات مطرح شده، برگزاری استارت‌آپ ویکندهای هدفمند بومی شده در استان کردستان توسط دانشگاه کردستان بود. 
سلیمانی در تشریح برگزاری استارت‌آپ ویکند بومی شده در دانشگاه کردستان ابتدا به انتخاب صحیح عنوان و موضوع استارت‌آپ ویکند براساس اجماع شورای نوآوری بر پایه‌ی نیازها و اولویت‌های استان و دانشگاه اشاره نمود. بدین ترتیب که مسأله محور بودن یک استارت‌آپ ویکند، سبب افزایش ضریب موفقیت شرکت‌های استار‌ت‌آپی شکل گرفته از آن خواهد شد. فیلتر دوم از نظر ایشان که سبب برگزاری استارت‌آپ ویکند موفق توسط دانشگاه کردستان شده است، تعیین صحیح محورهای استارت‌آپ ویکند و اولویت‌بندی عناوین فراخوان شرکت در استارت‌آپ ویکند به وسیله‌ی تشکیل پنل متخصصان و رویدادهای ایده‌پردازی مرتبط است. در نهایت، عامل اصلی برای اجتناب از برگزاری استارت‌آپ ویکندهای فرمایشی، تعیین جایزه و تشویق برندگان براساس حمایت شکل‌گیری کسب و کار بوده است نه به صورت مادی و پرداخت وجه. 
مدیر مرکز نوآوری همچنین به ارائه‌ی مثال‌های مختلف از ایده‌های موفق در حیطه انسانی و علوم اجتماعی پرداخت و ابراز کرد که حتی اگر ضریب موفقیت شکل‌گیری شرکت‌های استارت‌آپی در این حیطه، براساس آمار و برآوردها نیز زیاد نباشد، ایجاد اکوسیستم کارآفرینانه و انگیزه در دانشجویان و فراگیری فشرده ایجاد کسب و کار، از مزایای غیر قابل انکار برگزاری استارت‌آپ ویکند در این دانشکده است. وی همچنین وعده کرد که در آینده نزدیک یک استارت‌آپ ویکند با محوریت گردشگری در دانشکده علوم انسانی و اجتماعی برگزار خواهد شد و از اساتید و دانشجویان، درخواست مشارکت و همکاری نمود.