برگزاری استارت آپ ها

مرکز نوآوری دانشگاه کردستان / خدمات / برگزاری استارت آپ ها
استارتاپ ویکند چیست ؟
استارتاپ ویکند یک رویداد آموزشی-تجربی با متد بین المللی است که در 3 روز متوالی برگزار می گردد. در این برنامه شرکت کنندگان پر انگیزه ای شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارت آپ، بازاریاب های حرفه ای و طراحان گرافیک گرد هم می آیند تا در طی 54 ساعت ایده هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه ایده ای را اجرا کند. 
هدف از برگزاری این رویداد تقویت اکوسیستم کارآفرینی از طریق آموزش علمی و عملی افراد مشتاق به راه اندازی کسب و کار شخصی و اجرایی کردن ایده های خود مطابق با اصول علمی کسب و کار می باشد.
اسـتارتاپ، به شرکت های نوپایی گفته می شود که با یک ایـده سـاده و اولیه شروع می کنند و به سـرعت رشد می کنند. اسـتارتاپ ها به سـرمایـه هنـگفـتـی نیـاز نـدارنـد و با یـادگیـری سریـع و تـکنـولـوژی رشد می کنند.اسـتارتاپ ویکند یـک رویـداد آموزشی-تجربی غیـرانتـفـاعـی است که همانند رویداد استارتاپ طراحی شده و در پایان هفته برگزار میگردد. در این رویدادآموزشی مشتاقان کـارآفرینی در حوزه های تخصصی اعلام شده  گرد هم می آیـند تا با اشتراگ گذاری ایـده هایشـان و تشکیل تیم ها به راه اندازی مدل های کسب و کـار بپـردازند.
روند برگزاری :
روز (چهارشنبه ): افراد ایده‌های خود را مطرح و به هر  صاحب ایده 60 ثانیه فرصت خواهد داده شدتا ایده خود را شرح دهد و از بین ایده‌های مطرح شده  ده ایده با رأی حاضران  به عنوان ایده های برتر و قابل اجرا انتخاب  می‌ گردد . (شرکت کنندگان هم می توانند صاحب ایده باشند و هم نباشند )روز (پنج شنبه ) : ایده های منتخب شروع به تیم سازی نموده و طبق برنامه زمانی توسط مربیان (منتورها )کارگاه هایی شامل : آشنایی با بوم مدل کسب و کار (Business Model Canvas)، کارگاه کمینه محصول قابل ارائه (MVP)، نحوه ارائه ایده، توسعه محصول، مشتری یابی ونحوه تولید محصول اولیه و حداقلی را در جهت پیشبرد و اجرایی کردن ایده سپری می کنندروز (جمعه ) : گروه ها آخرین تلاش‌ها را در راستای تولید نمونه اولیه محصول شان انجام می‌دهند و آماده ارائه آن در حضور داوران می‌شوند.در عصر روز جمعه  زمان بررسی ایده‌ها و محصول اولیه حاصل از آن ایده است، به طوری که گروه‌ها با ارائه توضیحات در زمینه توجیه اقتصادی طرح، ارزشی که ارائه می‌دهند و افرادی که به عنوان مصرف‌کنندگان نهایی در نظر گرفته شده‌اند و…  از طرح خود دفاع می‌کنند.در نهایت سه تیم برتر با رأی نهایی داوران انتخاب می‌شوند. برنده واقعی این رویداد گروه‌هایی هستند که تیم تشکیل شده خود را بعد از رویداد حفظ کرده و با تجربیاتی که به دست آورده‌اند استارت‌آپ خود را تبدیل به یک شرکت سودآور کنند.
مزایای شرکت در این رویدادها
1.تجربه کار تیمی
2.آموزش تئوری مبانی کار در بازار های سرمایه گذاری از طریق کارگاه های برگزار شده در طول رویداد
3.شناخت بازار هدف با کمک منتورهای تخصصی و کسب و کار حاضر در رویداد
4.ساختار مند نمودن ایده اولیه و تبدیل ایده خام به یک ایده پخته و قابل ارائه به سرمایه گذار 
5.صدور گواهی حضور در برنامه برای کلیه شرکت کنندگان 
6.اهدایای جوایز به 3 تیم برتر
7.معرفی جهت استقرار تیم های برتر در مراکز رشد و پارک علم و فناوری و شتابنده های پشتیبان
8. معرفی سرمایه گذار برای طرح های کسب و کار9. اخذ مشورت و دریافت تجربیات بزرگان حوزه کارآفرینی و کسب و کار و فناوری اطلاعات
برخی از استارت آپ های برگزار شده توسط مرکز نوآوری:
1) استارت آپ ویکند کشت و کال - در زمینه تخصصی موضوعات مربوط به کشاورزی
2) استارت آپ ویکند  مریشک - در زمینه تخصصی حوزه صنعت طیور استان
3) استارت آپ ویکند ئاو - در زمینه تخصصی صنعت آب استان